Archiwum kwiecień 2008


Wyniki Grupy TP w pierwszym kwartale 2008...
Autor: orientalny
29 kwietnia 2008, 15:28

Wyniki finansowe Grupy TP w pierwszym kwartale 2008 r. są lepsze od oczekiwań rynku, na co złożyły się zarówno dynamiczny wzrost rynku jak i znaczące osiągnięcia w dziedzinie telefonii komórkowej i szerokopasmowego internetu. Jednak ze względu na utrzymującą się niepewność na polu regulacyjnym Grupa TP nie zmienia celów na 2008 rok.

Wyniki pierwszego kwartału oznaczają bardzo obiecujący początek roku. Pokazują, że proces przekształcania Grupy TP w operatora zintegrowanego przebiega prawidłowo: nasz model biznesowy nadal generuje wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, a ponadto utrzymujemy wiodącą pozycję na rynku pod względem wartości sprzedaży. Jednak utrzymująca się niepewność na polu regulacyjnym skłania do zachowania ostrożności. Niepokoi nas także tempo spadku przychodów z usług telefonii stacjonarnej, które pozostaje wysokie. Z powyższych względów, pomimo tego, że coraz skuteczniej radzimy sobie z presją ze strony konkurencji i regulatora, nie zmieniamy celów na 2008 rok" - powiedział Prezes Zarządu TP Maciej Witucki.

Kluczowe dane makroekonomiczne

Dobra kondycja polskiej gospodarki ma korzystny wpływ na rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce, jednak otoczenie regulacyjne stwarza nadal niezwykle trudne wyzwania. W porównaniu z poprzednimi kwartałami, na rynku nastąpiło znacznie ożywienie wzrostu (mierzonego rok do roku): wzrost w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 7,1% (pod względem wartościowym), podczas gdy w pierwszym kwartale 2007 roku odnotowano spadek o 0,3%. Złożyły się na to przede wszystkim następujące czynniki:

- znaczne spowolnienie spadku na rynku usług telefonii stacjonarnej: z -8,0% w 1 kw. 2007 do -0,9% w 1 kw. 2008; przyczynił się do tego ponowny dynamiczny wzrost w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu: o 17,4% w pierwszym kwartale bieżącego roku (w porównaniu ze wzrostem o 2,6% w analogicznym okresie 2007 roku);

- powrót w pierwszym kwartale do dwucyfrowego tempa wzrostu (12,8%) na rynku usług telefonii komórkowej (w porównaniu ze wzrostem o 6,1% w pierwszym kwartale 2007 roku) - po ubiegłorocznych zaburzeniach wzrostu spowodowanych obniżką stawek MTR; po absorpcji skutków tych obniżek przez rynek w ubiegłym roku, w omawianym kwartale warunki rynkowe były już bardziej porównywalne.

Dostępność internetu rośnie jednak w Polsce wolniej niż w innych krajach europejskich. Stosunkowo niski wskaźnik gospodarstw domowych posiadających komputer osobisty wpływa na dynamikę wzrostu usług szerokopasmowego dostępu do internetu. Na ożywienie tego wzrostu może wpłynąć poszerzona oferta produktów i usług - takich jak telewizja internetowa.

Kluczowe wskaźniki

Kluczowe wskaźniki

Kwartał do dnia 31 marca

(w mln zł), MSSF

2008

2007

Zmiana

Przychody ogółem

4.527

4.440

+2,0%

Przychody z usług telefonii stacjonarnej

2.645

2.747

-3,7%

Przychody z usług telefonii komórkowej

2.094

1.860

+12,6%

Marża operacyjna brutto (GOM)

2.012

1.908

+5,5%

GOM (jako % przychodów)

44,4%

43,0%

+1,4 pp

GOM przed wydatkami komercyjnymi (jako % przychodów)

57,6%

54,4%

+3,1 pp

Zysk netto przypisany akcjonariuszom TP S.A.

681

518

+31,5%

Zysk na jedną akcję (w zł) (podstawowy i rozwodniony)

0,50

0,37

+34,6%

Wolne przepływy pieniężne netto przed opodatkowaniem i zmianą kapitału obrotowego

1.891

1.884

+0,4%

Wolne przepływy pieniężne netto po opodatkowaniu

-314

727

nie do obl.

 

Kluczowe dane finansowe

Przychody Grupy TP w pierwszym kwartale 2008r. wyniosły 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o 2,0%. Jest to znacząca poprawa w porównaniu z pierwszym kwartałem 2007, w którym przychody spadły o 2,7%. Do wzrostu przychodów przyczynił się dwucyfrowy wzrost w segmentach telefonii komórkowej i stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu. Doskonałym wynikom Grupy TP na rynku telefonii komórkowej towarzyszy ponowny dynamiczny wzrost przychodów z usług szerokopasmowego dostępu do internetu (zapoczątkowany w czwartym kwartale ubiegłego roku).Stały wzrost wskaźnika satysfakcji klientów: do 63% z 56% rok wcześniej. Także Orange notuje korzystne oceny wśród klientów.Marża GOM wyniosła 44,4% (co mieści się w górnej części założonego przedziału). Przyczyniły się do tego następujące czynniki:dalsze znaczne oszczędności po stronie kosztów - przy czym w celu wykorzystania dużego ożywienia na rynku większość tych oszczędności wykorzystano na wydatki komercyjne (które zwiększyły się o 17,2%),niższe koszty wynagrodzeń pracowniczych - w wyniku redukcji zatrudnienia o 7,4%, przy utrzymującej się presji inflacyjnej na płace,dodatnie różnice kursowe z wyceny rezerw.Znaczny wzrost zysku netto (o 31,5%) - wynikający z dalszego obniżenia kosztów finansowych netto oraz niższych kosztów amortyzacji.Nakłady inwestycyjne osiągnęły poziom 14,2% przychodów w związku z kontynuowaniem inwestycji ukierunkowanych na wykorzystanie dynamicznego wzrostu na rynku. Inwestycje dotyczyły przede wszystkim następujących obszarów:dalsza rozbudowa sieci komórkowej 3G i sieci przesyłu danych HSDPA/HSUPA,zwiększenie przepustowości sieci szkieletowej i poprawa jakości usług głosowych telefonii komórkowej,zwiększenie potencjału usług szerokopasmowego dostępu do internetu do ponad 3 milionów portów ADSL,rozbudowa platformy wykorzystywanej do świadczenia usługi wideo na życzenie w celu obsługi poszerzonego katalogu filmów,spełnienie wymogów regulacyjnych dotyczących usług hurtowych (WLR i BSA),integracja systemów komputerowych i infrastruktury w ramach Grupy.

Kluczowe dane biznesowe

Po upływie trzech kwartałów od ogłoszenia nowej strategii średniookresowej, TP uczyniła w pierwszym kwartale 2008 roku znaczny postęp w kierunku jej realizacji.

W aspekcie „Enhance Core" (usprawnienie działalności podstawowej):

Orange osiągnęła drugą pozycję na rynku usług stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu oferowanych na podstawie umów BSA (hurtowej odsprzedaży dostępów szerokopasmowych).Zrealizowano ważny etap przebudowy systemów komputerowych polegający na integracji platform związanych ze sprzedażą i obsługą ofert pakietowych.Planowo postępuje realizacja projektów dotyczących nieruchomości w Warszawie.W aspekcie „Go for More" (rozszerzanie działalności):Grupa TP i Cyfra+ przystąpiły wspólnie do tworzenia kanału sportowego w oparciu o wyłączne prawa do transmisji z meczów ekstraklasy piłkarskiej. Uruchomienie kanału zaplanowano w lecie.Oferta płatnej telewizji TP została wzbogacona o kanał informacyjny TVN24, który jest dostępny w sieci Orange oraz poprzez witrynę neostrada.pl. Wprowadzono także nowe płatne pakiety telewizyjne, które obejmują do 50 kanałów.Uruchomiono pilotaż pierwszej usługi z dziedziny e-zdrowia - TeleEKG. Usługa umożliwia zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjenta i szybkie reagowanie w przypadku zdiagnozowania silnej arytmii lub ryzyka zawału.Trwają prace nad ofertą usług satelitarnych i bezprzewodowych TP, łączących transmisję sygnału telewizyjnego, szerokopasmowy dostęp do internetu i połączenia głosowe. W jednym z regionów Polski trwają testy komercyjne systemu pilotażowego wykorzystującego technologię CDMA.

Telefonia stacjonarna

Dalszy niekorzystny wpływ procesu wypierania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową oraz decyzji regulacyjnych na przychodyUtrzymanie wiodącej pozycji w segmencie usług szerokopasmowego dostępu do internetu (51% udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży)Stabilny udział w rynku pod względem liczby klientów (42%)Wzrost ARPU względem poprzedniego kwartału przy dużej lojalności klientów budowanej poprzez wprowadzenie usług dodanychDynamiczny wzrost przychodów: o 16,0% rok do rokuStabilna marża GOM pomimo spadku przychodówBrak nowych rezerw na roszczenia i sprawy sądowe, ryzyka i inne kosztySkuteczna kontrola kosztów wynagrodzeń pracowniczychOszczędności po stronie innych wydatków pozakomercyjnych

Telefonia komórkowa

Wzrost przychodów (o 12,6%) nieznacznie przewyższający wzrost liczby klientów (o 9,6%)Potwierdzenie wiodącej pozycji Orange poprzez utrzymanie udziału w rynku (pod względem wartości) na poziomie 34%Wzrost liczby klientów w segmencie postpaid o 13,8% (rok do roku) przy stabilnym ARPUDalszy wzrost liczby klientów usług komórkowych szerokopasmowego dostępu do internetu (3G i EDGE)Obiecujące wyniki sprzedaży stacjonarnych usług szerokopasmowego dostępu do internetu w sieci Orange (na podstawie umowy BSA): 12% udziału w rynku po pięciu miesiącach od wprowadzenia ofertyWzrost GOM o 15% przy rygorystycznej kontroli struktury kosztów - pomimo wzrostu wydatków komercyjnych o 16%

Cele na 2008 rok

Wyniki pierwszego kwartału oznaczają bez wątpienia bardzo obiecujący początek roku. Jeżeli chodzi o pozostałą część roku, doskonałość pod względem operacyjnym jest dla Grupy TP - bardziej niż kiedykolwiek - zasadniczym priorytetem.

Jednak utrzymująca się niepewność na polu regulacyjnym skłania do zachowania ostrożności:

- Po pierwsze, już za kilka dni wejdzie w życie kolejna zaplanowana obniżka stawek za zakończenie połączeń w sieciach komórkowych (MTR), co wpłynie na przychody z hurtowych usług telefonii komórkowej oraz detalicznych usług głosowych telefonii stacjonarnej - gdyż zdaniem regulatora klienci powinni płacić mniej za połączenia z sieci stacjonarnej do sieci komórkowych. W ocenie Grupy, wpływ obniżki MTR tylko na przychody z usług hurtowych telefonii komórkowej będzie oznaczać utratę około 1,5% całkowitych przychodów w skali roku.

- Utrzymuje się również niepewność co do dalszych ewentualnych zmian w zakresie cen obowiązujących przy hurtowej odsprzedaży abonamentu (WLR), hurtowej odsprzedaży dostępów szerokopasmowych (BSA) i dostępie do pętli lokalnej (LLU), co w bliskiej perspektywie może wpłynąć na wysokość przychodów z usług telefonii stacjonarnej i szerokopasmowego dostępu do internetu.

- Ponadto, postępować będzie proces wypierania telefonii stacjonarnej przez komórkową, co przełoży się na presję na źródła przychodów w segmencie telefonii stacjonarnej.

Na początku kwietnia opublikowana została nowa strategia regulacyjna. Jest ona obecnie analizowana przez TP.

Spółka nie zmienia celów na 2008 rok, ale potwierdza, że przyjęty w niej model biznesowy będzie nadal generować wysokie przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej.

Plus GSM dzierżawi sieć od HAWE
Autor: orientalny
29 kwietnia 2008, 14:05

Polkomtel SA, operator sieci PLUS GSM, podpisał ze spółką zależną HAWE SA – PBT Hawe, umowę dzierżawy pary włókien światłowodowych na odcinku Gorzów Wielkopolski – Poznań – Gniezno. Wartość umowy, zawartej na 3 lata z opcją przedłużenia do 5 lat, szacowana jest na ponad 3,7 mln złotych.

Wobec trwającej na całym świecie rewolucji informatycznej, polskie zasoby światłowodowe okazują się niewystarczające. Kolejni operatorzy telekomunikacyjni szukają dodatkowych możliwości transmisyjnych, nierzadko decydując się na rozbudowę własnej sieci. W przypadku własnej inwestycji główną barierą okazuje się czas. Dzisiaj wybudowanie 100 kilometrów światłowodu trwa co najmniej 2 lata, dlatego gwałtownie wzrasta zainteresowanie istniejącą infrastrukturą. PBT Hawe jest dzisiaj jedyną w Polsce firmą, która posiada własną magistralę światłowodową oferowaną do dzierżawy w każdej możliwej relacji.

„Nasza sieć jest unikalna również pod względem parametrów technicznych. Możemy zagwarantować przepływność 1Gb/s w dowolnym miejscu sieci, z pełną gwarancją tego pasma zarówno w zakresie technologii transferu danych jak również serwisów bazujących na IP. Długość dzierżawionej operatorowi Polkomtel relacji to ponad 330 kilometrów” – mówi Krzysztof Surgut z zarządu PBT Hawe.

To już druga, znacząca umowa podpisana w ostatnich miesiącach przez spółkę zależną Hawe SA. W lutym br. PBT Hawe podpisała umowę z Telefonią Dialog, na mocy której rozpocznie konserwację i naprawę sieci operatora we Wrocławiu, Strzelinie, Oleśnicy, Zielonej Górze i Elblągu. Serwis świadczony przez PBT Hawe obejmie blisko połowę abonentów Telefonii Dialog. Wartość prac zlecanych spółce w ramach umowy będzie uzależniona od skali napraw realizowanych przez PBT Hawe. Według wstępnych szacunków kwota ta może sięgnąć 5 mln złotych rocznie, przez okres kolejnych 3 lat obowiązywania umowy.

PBT HAWE realizuje wiele projektów dla największych krajowych operatorów stacjonarnych i komórkowych, integratorów i korporacji, w tym magistrale światłowodowe dla Telefonii Dialog, Netii, Telbanku (obecnie Exatel). Jednocześnie od 2003 roku PBT HAWE, poza realizacją zleconych prac, buduje własną infrastrukturę światłowodową. Nowoczesna sieć szkieletowa o dużej przepustowości ma obecnie 1350 kilometrów długości i biegnie od Sochaczewa, przez Poznań, Gorzów, Szczecin, Koszalin, Słupsk aż do Gdańska. Magistrala posiada odgałęzienia do granic państwa w Słubicach i Kołbaskowie. PBT HAWE dysponuje również infrastrukturą w pięciu polskich aglomeracjach – Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach i Lublinie.

Obecnie trwają prace, związane z budową kolejnej magistrali relacji Gdańsk – Olsztyn – Suwałki – Białystok i Lublin – Zamość – Rzeszów – Tarnów – Kraków. Planowane zakończenie inwestycji nastąpi w trzecim kwartale 2008 roku. Nieco później do użytku zostanie oddana relacja Białystok – Biała Podlaska – Lublin. W sumie spółka wybuduje prawie 4000 kilometrów własnej sieci szkieletowej, domykając pętlę światłowodową na trasie Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, co z pewnością usprawni łączność w wielu regionach kraju.

Nowa wersja portalu Onet.pl w oczach użytkowników...
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 15:45
Onet.pl odświeżył swój wizerunek, przygotowując zmodernizowaną odsłonę strony głównej. Jak zmianę tę postrzegają stali użytkownicy portalu? Eyetrackingowy test z udziałem internautów wskazuje: świeżość layoutu niekoniecznie owocuje zrozumiałością i większą czytelnością, a wydłużony layout może obniżać szansę dotarcia do ważnych informacji.

Eyetrackingowe badanie strony głównej nowej wersji portalu Onet z udziałem użytkowników przeprowadziła poznańska agencja Symetria. Uczestnikom umożliwiono samodzielne jednominutowe zapoznanie się ze stroną bez obecności moderatora, a następnie zadano pytanie o opinię o nowej wersji portalu.

Najbardziej przykuwającym uwagę obszarem jest nowa kolumna Mój Onet. Uwaga odbiorców skupia się przede wszystkim na topie strony jak i górnej części informacyjnej. Zauważalne są większe nagłówki działów, po których skacze wzrok użytkownika, a także – co udowodniono we wcześniejszych badaniach – duże zdjęcia oraz wizerunki ludzkich twarzy. Dużą część uwagi przykuła także grafika tarczy zegara. Czy jest to jednak zjawisko pożądane dla portalu? Zegar przechwytuje bowiem spojrzenia użytkowników kosztem innych, ważniejszych informacji.

W przypadku portalu ważną kwestią jest zrównoważenie ilości informacji i proporcji layoutu. Znaczna długość strony Onetu wpłynęła na bardzo niski wskaźnik przewijania strony w dół. Co istotne, na dole strony znajdują się ważne z punktu widzenia portalu lub reklamodawców obszary takie jak wyszukiwarka Zumi czy boksy reklamowe i oferty sponsorowane. Długość strony może wpływać na ich pomijanie, a przez to niższą skuteczność.

Wśród pozytywnych opinii potestowych przeważa głównie pochwała świeżości i lekkości wizualnej layoutu. Pochwałę zyskała kolumna Mój Onet, ułatwiająca zarządzanie spersonalizowanymi ustawieniami i usługami. Użytkownicy chwalili także wielkość boksów, zwiększającą w ich oczach przejrzystość strony.

Negatywnie oceniono jednak nie zawsze zrozumiały podział nagłówków na klikalne i nieklikalne. Obecność wielu boksów, linków i nagłówków również wpływa w oczach użytkowników na obniżenie czytelności i utrudnia skupienie uwagi w jednym miejscu. Długość strony również oceniono negatywnie. Konieczność wielokrotnego przewijania utrudnia szybkie dotarcie do pożądanych treści.

Czy portal zyskał na przebudowie strony głównej? Użytkownicy zyskali łatwy panel zarządzania. Pozytywna jest – widziana już w portalu Gazeta.pl i WP.pl – możliwość przesuwania i zwijania boksów. Dotyczy jednak tylko działu Mój Onet, co może zmniejszać atrakcyjność tej opcji w oczach użytkowników. Duża część publicystyczna może wpływać na zatrzymywanie użytkowników w serwisie, których celem pierwotnie było tylko pozyskanie świeżych informacji, które obecnie sprawiają wrażenie nieco zepchniętych i zmarginalizowanych.
 
Równowaga plusów i minusów – tak można podsumować przebudowę strony głównej portalu Onet. Projektowanie tak zaawansowanych treściowo serwisów zawsze wiąże się z kalkulacjami w zakresie użyteczności. Dlatego też warto przeprowadzać testy z udziałem użytkowników - w tym badania eyetrackingowe, aby zweryfikować pomysły i plany projektowe oraz poznać, jak przesuwanie akcentów na stronie wpływa na postrzeganie treści i nawigację.
Neostrada tp z drukarką w prezencie
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 14:29

Od 28 kwietnia do 31 maja 2008 roku klienci, którzy podpiszą nową lub przedłużą dotychczasową umowę na korzystanie z neostrady tp, dostaną w prezencie od Telekomunikacji Polskiej urządzenie wielofunkcyjne Hewlett-Packard Deskjet F2180.

 

 

Oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, którzy chcą korzystać z neostrady tp w opcjach 1 MB/s, 2 MB/s lub 6 MB/s i podpiszą umowę na czas określony - 24 lub 36 miesięcy. Prezent od TP, o wartości 200 zł, do domu dostarczy im kurier. 

HP Deskjet F2180 całkowicie zaspokaja potrzeby domowej poligrafii. Pozwala drukować, kopiować i skanować dokumenty, strony internetowe oraz zdjęcia. Bez użycia komputera umożliwia kopiowanie dokumentów w kolorze i w czerni oraz druk zdjęć. 

Podstawowe cechy HP Deskjet F2180: 

drukowanie i kopiowanie do 17 stron na minutę w czerni lub 11 stron w kolorze, kopiowanie po naciśnięciu jednego przycisku, druk fotografii 10x15 cm bez marginesów lub w formatach do A4 z marginesami, skanowanie z rozdzielczością 1200x1200 dpi, składany podajnik papieru na 100 arkuszy, technologia HP Smart Web Printing, oprogramowanie HP Photosmart Essential
„Mniej znaczy więcej”, czyli wizja Jaspera...
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 14:25

Zaprojektowany przez brytyjskiego mistrza wzornictwa przemysłowego, Jaspera Morrisona, nowy Samsung E590 z powodzeniem może być nazwany dziełem sztuki użytkowej. Poprzez model ten artysta udawadnia po raz kolejny, że piękno, minimalizm i użyteczność idealnie współgrają z nowoczesną technologią.

 

 

 

 

 

 

 

Samsung E590 to trzeci z kolei produkt sygnowany nazwiskiem Morrisona w portfolio koreańskiego producenta. Przy tworzeniu go, projektant z żelazną konsekwencją realizował  swoje artystyczne motto: „Mniej znaczy więcej”, zgrabnie łącząc wzornictwo charakteryzujące się prostą, oszczędną formą z funkcjonalnością. Wystarczy rzut oka na obudowę telefonu, by dostrzeć, iż minimalistyczny wygląd i prostota linii to jego znak rozpoznawczy.

 

 

Designerski charakter E590 podkreśla specjalny gumowy statyw (ang. bean bag), który wypełniony piaskiem stanowi doskonałą podpórkę dla lekkiego, ważącego zaledwie 66g aparatu.  Tym wyjątkowym dodatkiem Morrison przekonuje, że proste rozwiązania mogą być nie tylko niezwykle afektowne, ale przede wszystkim praktyczne. Podłączany do telefonu za pomocą portu USB gumowy statyw ułatwi wykonywanie zdjęć- panoramicznych lub tych, do których potrzebna jest funkcja samowyzwalacza.

 

Statyw to także źródło niekończącej się zabawy – dzięki niemu ułożenie telefonu może przybierać przeróżne kształty i zmieniać je w zależności od powierzchni, na której został postawiony.

 

Prostota i minimalizm E590 to również jednobryłowy kształt obudowy telefonu. Symetrycznie wyważoną połowę słuchawki zajmuje idealnie kwadratowy wyświetlacz LCD o wielkości 1,79 cala oraz rozdzielczości 220x220 pikseli. Użytkownik znajdzie w tym modelu szereg użytecznych funkcji: 3,2 megapikselowy aparat fotograficzny z funkcją autofocus, odtwarzacz muzyczny z radiem FM, którego dzięki trybowi offline słuchać można nawet wtedy, gdy telefon powinien pozostać wyłączony. Spora pamięć wewnętrzna telefonu (89MB) pozwala na zachowanie dużej liczby plików muzycznych i/lub profesjonalnych zdjęć wykonanych dzięki wygodnemu statywowi. Pamięć telefonu można w każdej chwili rozszerzyć dzięki czytnikowi kart microSD.

W E590 nie zabrakło także technologii Bluetooth 2.0, która pozwala na bezprzewodowe przesyłanie plików pomiędzy telefonem a komputerem lub innymi telefonami czy słuchanie muzyki w słuchawkach stereo. Aby przyspieszyć przesył danych wystarczy podłączyć kabel USB. Funkcja Mobile Tracker, dostępna jedynie w telefonach Samsung, pomoże w zlokalizowaniu zgubionego lub skradzionego telefonu.

 

Telefon dostępny będzie w sprzedaży od maja w cenie SUGEROWANEJ  przez producenta: 399,00 zł

 

Samsung E590 – charakterystyka produktu

·                   waga 66g

·                   wymiary  94x42x13,5 mm

·                   czas rozmów/czuwania 5,5/300h

·                   wyświetlacz: rozdzielczość 220x220, liczba kolorów 262 144

·                   aparat fotograficzny 3,2 Megapiksela z funkcją nagrywania wideo iautofocusem

·                   transmisja danych EDGE

·                   Bluetooth 2.0, USB 2.0

·                   odtwarzacz: MP3, AAC, AAC+, WMA

·                   całkowita pamięć 89 MB + czytnik kart microSD

·                   radio FM

·                   tryb offline, Mobile Tracker