15 kwietnia 2008, 15:49
Telekomunikacja Polska i Orange należą do najbardziej rozpoznawalnych sponsorów polskiego sportu - wynika z badań firmy Pentagon Research, przeprowadzonych we współpracy z portalem Wirtualna Polska.
Do najbardziej znanych marek sponsorujących sport należą Puma (34 proc.), Telekomunikacja Polska, główny sponsor polskiej reprezentacji (28 proc.) i Orange, tytularny sponsor ekstraklasy (25 proc.). Zdecydowana większość polskich kibiców, tak spośród badanych kobiet jak i mężczyzn wie, że TP i Orange angażują się we wspieranie piłki nożnej. W przypadku wyboru marek z zamkniętej listy, najczęściej rozpoznawanym sponsorem był Orange (65 proc.), a tuż za nim TP, na którą wskazało 64 proc. badanych.
Badanie na grupie 4370 internautów deklarujących zainteresowanie sportem zostało przeprowadzone w lutym 2008 roku. Jego celem było poznanie opinii kibiców na temat popularności poszczególnych dyscyplin sportowych, najbardziej rozpoznawalnych sponsorów, oceny transmisji sportowych w stacjach telewizyjnych i najpopularniejszych sieci telefonii komórkowej.
Dla 88 proc. respondentów źródłem nowości sportowych jest telewizja. Jednocześnie 59 proc. kibiców zapewnia o własnej aktywności sportowej. Polskich fanów najbardziej pasjonuje piłka nożna - blisko 90% wskazań. W drugiej kolejności zainteresowanie budzą mecze siatkówki, skoki narciarskie i wyścigi Formuły 1.
W ramach badania, kibiców poproszono także o odpowiedź na pytanie dotyczące sieci telefonii komórkowej, z której korzystają. Okazało się, iż wśród kibiców korzystających z telefonów komórkowych w ramach abonamentu najwięcej użytkowników - 28 proc. ma sieć Orange.