Archiwum 21 kwietnia 2008


Idea Award dla PLAY
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 20:48

Reklama PLAY została laureatem XVII edycji konkursu reklamy Idea Awards 2007 w kategorii usługi/outdoor.

 

Nagrodzona została jedna z pierwszych reklam PLAY przedstawiająca hamburgera z charakterystycznym playowym blobem w środku, po który sięgają wyciągnięte ręce.

Konkurs organizuje ABK Grupa, Agencja Komunikacji Marketingowej. Idea Awards istnieje od 1991 roku, początkowo pod nazwą Clio Poland, później Dea Awards, a od 1996 roku nosi nazwę obecną: Idea Awards. Konkursowi przyświeca idea podniesienia standardów reklam na polskim rynku, poprzez nagrodzenie najlepszych z nich. Konkurs odbywa się on-line, dzięki czemu każdy może oddać swój głos na ulubioną reklamę na stronie http://www.ideaawards.pl/  

Uroczyste rozdanie nagród odbyło się 21 kwietnia /poniedziałek/ 2008 r. podczas uroczystej gali w Casinos Poland Hotelu Hyatt.

Atak phishingowy na użytkowników nasza-klasa.pl...
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 15:45

Użytkownicy serwisu społecznościowego nasza-klasa.pl zostali zaatakowani przez przestępców internetowych. Od kilku dni do skrzynek e-mail internautów (także nie korzystających z serwisu) trafiają wiadomości od rzekomych członków społeczności, zachęcające do kliknięcia w link, który odsyła do specjalnie przygotowanej przez przestępców strony WWW.

Po wejściu na stronę użytkownik proszony jest o zainstalowanie programu wymaganego do właściwego wyświetlenia strony. Program ten jest de facto niebezpiecznym trojanem, umożliwiającym przestępcy przejęcie kontroli nad komputerem oraz kradzież prywatnych danych. Firma G DATA przypuszcza, że kampania ma na celu pozyskanie nowych komputerów zombie, które w kolejnym etapie ataku posłużą do rozsyłania milionów spamowych listów. O tym, że jest to obecnie jeden z najbardziej intratnych biznesów w sieci dowiedzieć się można z najnowszego raportu G DATA dostępnego tutaj.

„Od kilku miesięcy obserwujemy znaczne nasilenie ataków na użytkowników polskich serwisów. To nowość w naszym Internecie – do niedawna większość ataków dotyczyła stron z zagranicy” - wyjaśnia Piotr Klockiewicz, relations manager z G DATA Software.- „ Wnioski są dość oczywiste: po pierwsze cyberprzestępcy dostrzegli w Polsce znaczny potencjał i są gotowi zainwestować w przygotowanie ataku. Po drugie nowe społeczności – takie jak nasza-klasa.pl - przyciągają wielu nowych, niedoświadczonych użytkowników sieci. Przestępcy z tego korzystają.

Przypomnijmy, że pod koniec roku cyberprzestępcy w bardzo podobny sposób próbowali zaatakować użytkowników serwisów fotka.pl oraz kartki.onet.pl
Systemy audiowizualne pod kontrolą
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 13:40

Veracomp rozszerzył kompleksową ofertę systemów audiowizualnych o rozwiązania do zarządzania sygnałem audio, wideo i komputerowym firmy Kramer Electronics.

 

Dzięki współpracy z Kramer Electronics, specjalizowany dystrybutor technologii teleinformatycznych, będzie mógł zaoferować partnerom zainteresowanym sprzedażą systemów audiowizualnych, urządzenia do przetwarzania i dystrybucji przekazów multimedialnych.

 

W ramach tej kategorii sprzętu, zaprojektowanego z myślą m.in. o centrach kongresowych i salach konferencyjnych, znalazły się wzmacniacze dystrybucyjne, przełączniki audio video, matryce, sterowniki, procesory dźwięku i obrazu, procesory synchronizacji. Ponadto interfejsy, urządzenia do przesyłu po skrętce telefonicznej, akcesoria i adaptery do montażu szafowego, scan konwertery i skalery oraz kable i konektory.

 

 

 

„Rozwiązania Kramer Electronics pozwolą hotelom, centrom kongresowym czy uczelniom na pełna kontrolę nad multimedialnym przekazem. Zagwarantują swobodę wyboru źródła multimedialnych danych, wzmocnią sygnał i przekażą go na większe odległości, jednocześnie poddając go przy tym odpowiedniej obróbce i konwersji. Wszystko to poprawi jakość transmisji danych, ułatwi obsługę większych konferencji, czy pojedynczych prezentacji i znacznie obniży koszty,” - powiedział Michał Rędziak, menadżer ds. systemów audiowizualnych w Veracomp.

 

Wzmacniacze dystrybucyjne wspierają transmisję wizji i danych, poprawiając jakość pochodzącego nawet z kilkunastu źródeł multimedialnego sygnału. Z kolei przełączniki audio wideo, matryce i sterowniki firmy Kramer pozwalają na swobodny wybór różnych źródeł cyfrowego lub analogowego przekazu. Za przetwarzanie przepływających strumieni danych odpowiadają za to procesory dźwięku, obrazu i synchronizacji, dbając o zapewnienie ich wysokiej jakości i nadaniu procesowi przesyłu multimedialnych treści odpowiedniej szybkości.

 

Interfejsy do przesyłu danych po skrętce telefonicznej upraszczają okablowanie np. studia lub centrum szkoleniowego. Natomiast scan konwertery i skalery, integrują formaty sygnałów w systemach audio wideo, skalując analogowe sygnały wideo oraz komputerowe na komputerowe o wybranej rozdzielczości. Możliwości te mogą mieć znaczenie np. dla studiów TV (konwersja XGA na analogowe video) lub sal prezentacyjnych. Nie mniej istotne są akcesoria i adaptery do montażu szafowego, oraz kable i konektory, dzięki którym można przysłać dowolny sygnał na znaczne odległości.

 

Wymienione rozwiązania Kramer Electronics pozwolą firmie Veracomp na poszerzenie kompleksowej oferty systemów audiowizualnych, w skład której wchodzą m.in. profesjonalne projektory (Optoma i Sharp), ekrany (Panoview), wizualizery (Samsung), tablety LCD (Wacom i VisBoard) i akcesoria (matriksy, extendery, rozdzielacze sygnału i przełączniki firmy ATEN).

Jeden program, wiele możliwości
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 13:22

Firma AutoID, specjalizująca się w technikach automatycznej identyfikacji, oferuje liczne rozwiązania z zakresu technologii kodów kreskowych. Nowością w ofercie firmy jest zaktualizowany program do projektowania i wydruku etykiet dmt label w wersji 5.

 

Program dmt label powstał z myślą o firmach korzystających z technologii kodów kreskowych.
Pracuje w 32-bitowym środowisku Windows, oferując użytkownikom wszystkie zalety tego otoczenia, a w szczególności niezwykłą łatwość obsługi przy projektowaniu i wydruku etykiet.


dmt label pozwala w krótkim czasie opanować obsługę udostępnianych przez program funkcji nawet osobom posiadającym tylko podstawowe wiadomości o systemach Windows.

 

dmt label jest programem pozwalającym na  szybkie i łatwe zaprojektowanie różnorodnych etykiet na dowolnych formatach papieru, z uwzględnieniem podstawowych form graficznych, kodów kreskowych, grafiki zapisanej w plikach o różnych formatach oraz bardziej wyszukanych obiektów stworzonych przy pomocy zaawansowanych, specjalistycznych aplikacji ( np. Corel Draw itp.).
Zaprojektowane etykiety można drukować na dowolnej drukarce, dla której zainstalowane są sterowniki systemu Microsoft Windows.

 

Wartości pól na etykiecie mogą być odczytywane z dowolnej bazy danych, do której istnieją sterowniki ODBC. Dzięki wygodnemu interfejsowi OLE Automation (w wersji OLE) drukowaniem zaprojektowanych etykiet można sterować z każdego programu obsługującego ten interfejs
(m. in. Access, Excel, Visual Basic, Visual Fox).

 

Program występuje w trzech wersjach: dmt label STANDARD, dmt label MED, dmt label OLE.

We wszystkich wersjach można dobierać zarówno rodzaj i kolor obrysu oraz wypełnienia obiektu,
jak również wybierać dowolną czcionkę, zadawać jej rozmiar, kolor i styl. Program pozwala na rysowanie figur, krzywych, linii łamanych oraz podstawowych figur, umożliwia też wstawianie symboli specjalnych z zainstalowanych w systemie czcionek.

Program dmt label zawiera szereg narzędzi pomagających pozycjonować obiekty na etykiecie - wyrównywać położenie i rozmiary obiektów, centrować obiekty na etykiecie czy zmieniać kolejność wzajemnego przesłaniania się elementów projektu. 
Osobno wydzielonym etapem jest projektowanie arkusza - użytkownik może w łatwy sposób zaprojektować ułożenie etykiet na stronie i określić sposób wydruku. 

 

Więcej na www.dmtlabel.pl

Usługi abonamentowe w PLAY najtańsze!
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 13:19

ak wynika z raportu przedstawionego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (pt. Analiza cen usług telefonii ruchomej w Polsce w latach 2005-2007) najbardziej konkurencyjną ofertę na rynku polskim ma PLAY.

 

Najniższą cenę w ofercie abonamentowej 2007 roku oferowała sieć PLAY, w której minuta połączenia kosztowała średnio 0,28 zł. Najniższą cenę SMSa w usługach abonamentowych 2007 roku oferowała także sieć PLAY, w której kosztował on średnio 0,13 zł. Podobnie z usługami MMS, które najtańsze były także w PLAY, gdzie MMS kosztował średnio 0,11 zł.

Zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej jeżeli chodzi o usługi na kartę również oferta w PLAY jest najtańsza w porównaniu z trzema największymi operatorami w Polsce. Tutaj minuta w PLAY średnio kosztuje 0,36 zł.

Jeżeli chodzi o klienta biznesowego PLAY oferuje również najniższe ceny. W sieci PLAY w roku 2007, minuta połączenia kosztowała średnio 0,26 zł. Także wiadomości SMS i MMS były w ofercie przeznaczonej dla firm najtańsze w PLAY i kosztowały średnio 0,12 zł.

Wyniki raportu potwierdziły zatem, że PLAY jest najbardziej konkurencyjnym operatorem na rynku telefonii mobilnej w segmencie usług abonamentowych. Pojawienie się marki PLAY spowodowało znaczny spadek cen i zaostrzenie się konkurencji wśród operatorów. Wynikają z tego świetne perspektywy do dalszego rozwoju polskiego rynku telefonii mobilnej, z korzyścią przede wszystkim dla konsumentów.

Więcej szczegółów nt. wyników raportu na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej: www.uke.gov.pl