Archiwum kwiecień 2008, strona 4


Odwołana gala na zakończenie sezonu Orange...
Autor: orientalny
22 kwietnia 2008, 13:55

PTK Centertel, sponsor tytularny Orange Ekstraklasy, zrezygnował z organizacji uroczystej gali na zakończenie sezonu 2007/2008.

Powodem odwołania uroczystości z okazji zakończenia rozgrywek ligowych jest afera korupcyjna w polskim futbolu. Przetaczająca się w ostatnich miesiącach fala aresztowań - w tym najważniejszych działaczy, trenerów, członków PZPN - pokazała prawdziwy wymiar patologii w polskiej piłce.

- W takich okolicznościach, mimo wielkiego szacunku do wyników osiągniętych przez najlepszych zawodników Orange Ekstraklasy, trudno jest nam celebrować zakończenie rozgrywek. Do czasu wyjaśnienia wszystkich nieprawidłowości, jesteśmy zmuszeni zawiesić organizację tego typu imprez. Decyzja o rezygnacji z organizacji gali nie oznacza, że Orange wycofa się z ufundowania nagród dla tegorocznych medalistów. Na nagrody dla trzech pierwszych drużyn Orange Ekstraklasy przekażemy 2 mln złotych - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu PTK Centertel.

W tej sytuacji jedynym wydarzeniem podsumowującym rozgrywki sezonu 2007/2008 będzie ceremonia stadionowa, podczas której zostanie wręczony puchar dla drużyny Mistrza Polski Orange Ekstraklasy.

Rok temu na uroczystej gali PTK Centertel uhonorował i nagrodził trzy najlepsze drużyny Orange Ekstraklasy. Mistrz Polski Zagłębie Lubin otrzymał 1,2 mln zł, Wicemistrz Polski GKS Bełchatów 600 tys. zł, a trzecia Legia Warszawa 200 tys. zł. Po raz pierwszy wręczona została też nagroda - „Złoty But" dla najlepszego strzelca Orange Ekstraklasy. Statuetkę w kształcie buta otrzymał Piotr Reiss, zawodnik Lecha Poznań, który zdobył 15 bramek. Orange nie zapomniało także o kibicach, dla których w ramach programu, Orange Fair Play przekazane zostały nagrody pieniężne za najlepsze oprawy na stadionach.

PTK Centertel, operator sieci Orange jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej od początku sezonu 2004/2005. Umowa sponsoringowa została zawarta 1 lutego 2005 roku i obecnie jest realizowana przez spółkę Ekstraklasa S.A. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 35,6 mln złotych.

Idea Award dla PLAY
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 20:48

Reklama PLAY została laureatem XVII edycji konkursu reklamy Idea Awards 2007 w kategorii usługi/outdoor.

 

Nagrodzona została jedna z pierwszych reklam PLAY przedstawiająca hamburgera z charakterystycznym playowym blobem w środku, po który sięgają wyciągnięte ręce.

Konkurs organizuje ABK Grupa, Agencja Komunikacji Marketingowej. Idea Awards istnieje od 1991 roku, początkowo pod nazwą Clio Poland, później Dea Awards, a od 1996 roku nosi nazwę obecną: Idea Awards. Konkursowi przyświeca idea podniesienia standardów reklam na polskim rynku, poprzez nagrodzenie najlepszych z nich. Konkurs odbywa się on-line, dzięki czemu każdy może oddać swój głos na ulubioną reklamę na stronie http://www.ideaawards.pl/  

Uroczyste rozdanie nagród odbyło się 21 kwietnia /poniedziałek/ 2008 r. podczas uroczystej gali w Casinos Poland Hotelu Hyatt.

Atak phishingowy na użytkowników nasza-klasa.pl...
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 15:45

Użytkownicy serwisu społecznościowego nasza-klasa.pl zostali zaatakowani przez przestępców internetowych. Od kilku dni do skrzynek e-mail internautów (także nie korzystających z serwisu) trafiają wiadomości od rzekomych członków społeczności, zachęcające do kliknięcia w link, który odsyła do specjalnie przygotowanej przez przestępców strony WWW.

Po wejściu na stronę użytkownik proszony jest o zainstalowanie programu wymaganego do właściwego wyświetlenia strony. Program ten jest de facto niebezpiecznym trojanem, umożliwiającym przestępcy przejęcie kontroli nad komputerem oraz kradzież prywatnych danych. Firma G DATA przypuszcza, że kampania ma na celu pozyskanie nowych komputerów zombie, które w kolejnym etapie ataku posłużą do rozsyłania milionów spamowych listów. O tym, że jest to obecnie jeden z najbardziej intratnych biznesów w sieci dowiedzieć się można z najnowszego raportu G DATA dostępnego tutaj.

„Od kilku miesięcy obserwujemy znaczne nasilenie ataków na użytkowników polskich serwisów. To nowość w naszym Internecie – do niedawna większość ataków dotyczyła stron z zagranicy” - wyjaśnia Piotr Klockiewicz, relations manager z G DATA Software.- „ Wnioski są dość oczywiste: po pierwsze cyberprzestępcy dostrzegli w Polsce znaczny potencjał i są gotowi zainwestować w przygotowanie ataku. Po drugie nowe społeczności – takie jak nasza-klasa.pl - przyciągają wielu nowych, niedoświadczonych użytkowników sieci. Przestępcy z tego korzystają.

Przypomnijmy, że pod koniec roku cyberprzestępcy w bardzo podobny sposób próbowali zaatakować użytkowników serwisów fotka.pl oraz kartki.onet.pl
Systemy audiowizualne pod kontrolą
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 13:40

Veracomp rozszerzył kompleksową ofertę systemów audiowizualnych o rozwiązania do zarządzania sygnałem audio, wideo i komputerowym firmy Kramer Electronics.

 

Dzięki współpracy z Kramer Electronics, specjalizowany dystrybutor technologii teleinformatycznych, będzie mógł zaoferować partnerom zainteresowanym sprzedażą systemów audiowizualnych, urządzenia do przetwarzania i dystrybucji przekazów multimedialnych.

 

W ramach tej kategorii sprzętu, zaprojektowanego z myślą m.in. o centrach kongresowych i salach konferencyjnych, znalazły się wzmacniacze dystrybucyjne, przełączniki audio video, matryce, sterowniki, procesory dźwięku i obrazu, procesory synchronizacji. Ponadto interfejsy, urządzenia do przesyłu po skrętce telefonicznej, akcesoria i adaptery do montażu szafowego, scan konwertery i skalery oraz kable i konektory.

 

 

 

„Rozwiązania Kramer Electronics pozwolą hotelom, centrom kongresowym czy uczelniom na pełna kontrolę nad multimedialnym przekazem. Zagwarantują swobodę wyboru źródła multimedialnych danych, wzmocnią sygnał i przekażą go na większe odległości, jednocześnie poddając go przy tym odpowiedniej obróbce i konwersji. Wszystko to poprawi jakość transmisji danych, ułatwi obsługę większych konferencji, czy pojedynczych prezentacji i znacznie obniży koszty,” - powiedział Michał Rędziak, menadżer ds. systemów audiowizualnych w Veracomp.

 

Wzmacniacze dystrybucyjne wspierają transmisję wizji i danych, poprawiając jakość pochodzącego nawet z kilkunastu źródeł multimedialnego sygnału. Z kolei przełączniki audio wideo, matryce i sterowniki firmy Kramer pozwalają na swobodny wybór różnych źródeł cyfrowego lub analogowego przekazu. Za przetwarzanie przepływających strumieni danych odpowiadają za to procesory dźwięku, obrazu i synchronizacji, dbając o zapewnienie ich wysokiej jakości i nadaniu procesowi przesyłu multimedialnych treści odpowiedniej szybkości.

 

Interfejsy do przesyłu danych po skrętce telefonicznej upraszczają okablowanie np. studia lub centrum szkoleniowego. Natomiast scan konwertery i skalery, integrują formaty sygnałów w systemach audio wideo, skalując analogowe sygnały wideo oraz komputerowe na komputerowe o wybranej rozdzielczości. Możliwości te mogą mieć znaczenie np. dla studiów TV (konwersja XGA na analogowe video) lub sal prezentacyjnych. Nie mniej istotne są akcesoria i adaptery do montażu szafowego, oraz kable i konektory, dzięki którym można przysłać dowolny sygnał na znaczne odległości.

 

Wymienione rozwiązania Kramer Electronics pozwolą firmie Veracomp na poszerzenie kompleksowej oferty systemów audiowizualnych, w skład której wchodzą m.in. profesjonalne projektory (Optoma i Sharp), ekrany (Panoview), wizualizery (Samsung), tablety LCD (Wacom i VisBoard) i akcesoria (matriksy, extendery, rozdzielacze sygnału i przełączniki firmy ATEN).

Jeden program, wiele możliwości
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 13:22

Firma AutoID, specjalizująca się w technikach automatycznej identyfikacji, oferuje liczne rozwiązania z zakresu technologii kodów kreskowych. Nowością w ofercie firmy jest zaktualizowany program do projektowania i wydruku etykiet dmt label w wersji 5.

 

Program dmt label powstał z myślą o firmach korzystających z technologii kodów kreskowych.
Pracuje w 32-bitowym środowisku Windows, oferując użytkownikom wszystkie zalety tego otoczenia, a w szczególności niezwykłą łatwość obsługi przy projektowaniu i wydruku etykiet.


dmt label pozwala w krótkim czasie opanować obsługę udostępnianych przez program funkcji nawet osobom posiadającym tylko podstawowe wiadomości o systemach Windows.

 

dmt label jest programem pozwalającym na  szybkie i łatwe zaprojektowanie różnorodnych etykiet na dowolnych formatach papieru, z uwzględnieniem podstawowych form graficznych, kodów kreskowych, grafiki zapisanej w plikach o różnych formatach oraz bardziej wyszukanych obiektów stworzonych przy pomocy zaawansowanych, specjalistycznych aplikacji ( np. Corel Draw itp.).
Zaprojektowane etykiety można drukować na dowolnej drukarce, dla której zainstalowane są sterowniki systemu Microsoft Windows.

 

Wartości pól na etykiecie mogą być odczytywane z dowolnej bazy danych, do której istnieją sterowniki ODBC. Dzięki wygodnemu interfejsowi OLE Automation (w wersji OLE) drukowaniem zaprojektowanych etykiet można sterować z każdego programu obsługującego ten interfejs
(m. in. Access, Excel, Visual Basic, Visual Fox).

 

Program występuje w trzech wersjach: dmt label STANDARD, dmt label MED, dmt label OLE.

We wszystkich wersjach można dobierać zarówno rodzaj i kolor obrysu oraz wypełnienia obiektu,
jak również wybierać dowolną czcionkę, zadawać jej rozmiar, kolor i styl. Program pozwala na rysowanie figur, krzywych, linii łamanych oraz podstawowych figur, umożliwia też wstawianie symboli specjalnych z zainstalowanych w systemie czcionek.

Program dmt label zawiera szereg narzędzi pomagających pozycjonować obiekty na etykiecie - wyrównywać położenie i rozmiary obiektów, centrować obiekty na etykiecie czy zmieniać kolejność wzajemnego przesłaniania się elementów projektu. 
Osobno wydzielonym etapem jest projektowanie arkusza - użytkownik może w łatwy sposób zaprojektować ułożenie etykiet na stronie i określić sposób wydruku. 

 

Więcej na www.dmtlabel.pl