Archiwum 28 kwietnia 2008


Nowa wersja portalu Onet.pl w oczach użytkowników...
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 15:45
Onet.pl odświeżył swój wizerunek, przygotowując zmodernizowaną odsłonę strony głównej. Jak zmianę tę postrzegają stali użytkownicy portalu? Eyetrackingowy test z udziałem internautów wskazuje: świeżość layoutu niekoniecznie owocuje zrozumiałością i większą czytelnością, a wydłużony layout może obniżać szansę dotarcia do ważnych informacji.

Eyetrackingowe badanie strony głównej nowej wersji portalu Onet z udziałem użytkowników przeprowadziła poznańska agencja Symetria. Uczestnikom umożliwiono samodzielne jednominutowe zapoznanie się ze stroną bez obecności moderatora, a następnie zadano pytanie o opinię o nowej wersji portalu.

Najbardziej przykuwającym uwagę obszarem jest nowa kolumna Mój Onet. Uwaga odbiorców skupia się przede wszystkim na topie strony jak i górnej części informacyjnej. Zauważalne są większe nagłówki działów, po których skacze wzrok użytkownika, a także – co udowodniono we wcześniejszych badaniach – duże zdjęcia oraz wizerunki ludzkich twarzy. Dużą część uwagi przykuła także grafika tarczy zegara. Czy jest to jednak zjawisko pożądane dla portalu? Zegar przechwytuje bowiem spojrzenia użytkowników kosztem innych, ważniejszych informacji.

W przypadku portalu ważną kwestią jest zrównoważenie ilości informacji i proporcji layoutu. Znaczna długość strony Onetu wpłynęła na bardzo niski wskaźnik przewijania strony w dół. Co istotne, na dole strony znajdują się ważne z punktu widzenia portalu lub reklamodawców obszary takie jak wyszukiwarka Zumi czy boksy reklamowe i oferty sponsorowane. Długość strony może wpływać na ich pomijanie, a przez to niższą skuteczność.

Wśród pozytywnych opinii potestowych przeważa głównie pochwała świeżości i lekkości wizualnej layoutu. Pochwałę zyskała kolumna Mój Onet, ułatwiająca zarządzanie spersonalizowanymi ustawieniami i usługami. Użytkownicy chwalili także wielkość boksów, zwiększającą w ich oczach przejrzystość strony.

Negatywnie oceniono jednak nie zawsze zrozumiały podział nagłówków na klikalne i nieklikalne. Obecność wielu boksów, linków i nagłówków również wpływa w oczach użytkowników na obniżenie czytelności i utrudnia skupienie uwagi w jednym miejscu. Długość strony również oceniono negatywnie. Konieczność wielokrotnego przewijania utrudnia szybkie dotarcie do pożądanych treści.

Czy portal zyskał na przebudowie strony głównej? Użytkownicy zyskali łatwy panel zarządzania. Pozytywna jest – widziana już w portalu Gazeta.pl i WP.pl – możliwość przesuwania i zwijania boksów. Dotyczy jednak tylko działu Mój Onet, co może zmniejszać atrakcyjność tej opcji w oczach użytkowników. Duża część publicystyczna może wpływać na zatrzymywanie użytkowników w serwisie, których celem pierwotnie było tylko pozyskanie świeżych informacji, które obecnie sprawiają wrażenie nieco zepchniętych i zmarginalizowanych.
 
Równowaga plusów i minusów – tak można podsumować przebudowę strony głównej portalu Onet. Projektowanie tak zaawansowanych treściowo serwisów zawsze wiąże się z kalkulacjami w zakresie użyteczności. Dlatego też warto przeprowadzać testy z udziałem użytkowników - w tym badania eyetrackingowe, aby zweryfikować pomysły i plany projektowe oraz poznać, jak przesuwanie akcentów na stronie wpływa na postrzeganie treści i nawigację.
Neostrada tp z drukarką w prezencie
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 14:29

Od 28 kwietnia do 31 maja 2008 roku klienci, którzy podpiszą nową lub przedłużą dotychczasową umowę na korzystanie z neostrady tp, dostaną w prezencie od Telekomunikacji Polskiej urządzenie wielofunkcyjne Hewlett-Packard Deskjet F2180.

 

 

Oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, którzy chcą korzystać z neostrady tp w opcjach 1 MB/s, 2 MB/s lub 6 MB/s i podpiszą umowę na czas określony - 24 lub 36 miesięcy. Prezent od TP, o wartości 200 zł, do domu dostarczy im kurier. 

HP Deskjet F2180 całkowicie zaspokaja potrzeby domowej poligrafii. Pozwala drukować, kopiować i skanować dokumenty, strony internetowe oraz zdjęcia. Bez użycia komputera umożliwia kopiowanie dokumentów w kolorze i w czerni oraz druk zdjęć. 

Podstawowe cechy HP Deskjet F2180: 

drukowanie i kopiowanie do 17 stron na minutę w czerni lub 11 stron w kolorze, kopiowanie po naciśnięciu jednego przycisku, druk fotografii 10x15 cm bez marginesów lub w formatach do A4 z marginesami, skanowanie z rozdzielczością 1200x1200 dpi, składany podajnik papieru na 100 arkuszy, technologia HP Smart Web Printing, oprogramowanie HP Photosmart Essential
„Mniej znaczy więcej”, czyli wizja Jaspera...
Autor: orientalny
28 kwietnia 2008, 14:25

Zaprojektowany przez brytyjskiego mistrza wzornictwa przemysłowego, Jaspera Morrisona, nowy Samsung E590 z powodzeniem może być nazwany dziełem sztuki użytkowej. Poprzez model ten artysta udawadnia po raz kolejny, że piękno, minimalizm i użyteczność idealnie współgrają z nowoczesną technologią.

 

 

 

 

 

 

 

Samsung E590 to trzeci z kolei produkt sygnowany nazwiskiem Morrisona w portfolio koreańskiego producenta. Przy tworzeniu go, projektant z żelazną konsekwencją realizował  swoje artystyczne motto: „Mniej znaczy więcej”, zgrabnie łącząc wzornictwo charakteryzujące się prostą, oszczędną formą z funkcjonalnością. Wystarczy rzut oka na obudowę telefonu, by dostrzeć, iż minimalistyczny wygląd i prostota linii to jego znak rozpoznawczy.

 

 

Designerski charakter E590 podkreśla specjalny gumowy statyw (ang. bean bag), który wypełniony piaskiem stanowi doskonałą podpórkę dla lekkiego, ważącego zaledwie 66g aparatu.  Tym wyjątkowym dodatkiem Morrison przekonuje, że proste rozwiązania mogą być nie tylko niezwykle afektowne, ale przede wszystkim praktyczne. Podłączany do telefonu za pomocą portu USB gumowy statyw ułatwi wykonywanie zdjęć- panoramicznych lub tych, do których potrzebna jest funkcja samowyzwalacza.

 

Statyw to także źródło niekończącej się zabawy – dzięki niemu ułożenie telefonu może przybierać przeróżne kształty i zmieniać je w zależności od powierzchni, na której został postawiony.

 

Prostota i minimalizm E590 to również jednobryłowy kształt obudowy telefonu. Symetrycznie wyważoną połowę słuchawki zajmuje idealnie kwadratowy wyświetlacz LCD o wielkości 1,79 cala oraz rozdzielczości 220x220 pikseli. Użytkownik znajdzie w tym modelu szereg użytecznych funkcji: 3,2 megapikselowy aparat fotograficzny z funkcją autofocus, odtwarzacz muzyczny z radiem FM, którego dzięki trybowi offline słuchać można nawet wtedy, gdy telefon powinien pozostać wyłączony. Spora pamięć wewnętrzna telefonu (89MB) pozwala na zachowanie dużej liczby plików muzycznych i/lub profesjonalnych zdjęć wykonanych dzięki wygodnemu statywowi. Pamięć telefonu można w każdej chwili rozszerzyć dzięki czytnikowi kart microSD.

W E590 nie zabrakło także technologii Bluetooth 2.0, która pozwala na bezprzewodowe przesyłanie plików pomiędzy telefonem a komputerem lub innymi telefonami czy słuchanie muzyki w słuchawkach stereo. Aby przyspieszyć przesył danych wystarczy podłączyć kabel USB. Funkcja Mobile Tracker, dostępna jedynie w telefonach Samsung, pomoże w zlokalizowaniu zgubionego lub skradzionego telefonu.

 

Telefon dostępny będzie w sprzedaży od maja w cenie SUGEROWANEJ  przez producenta: 399,00 zł

 

Samsung E590 – charakterystyka produktu

·                   waga 66g

·                   wymiary  94x42x13,5 mm

·                   czas rozmów/czuwania 5,5/300h

·                   wyświetlacz: rozdzielczość 220x220, liczba kolorów 262 144

·                   aparat fotograficzny 3,2 Megapiksela z funkcją nagrywania wideo iautofocusem

·                   transmisja danych EDGE

·                   Bluetooth 2.0, USB 2.0

·                   odtwarzacz: MP3, AAC, AAC+, WMA

·                   całkowita pamięć 89 MB + czytnik kart microSD

·                   radio FM

·                   tryb offline, Mobile Tracker