Najnowsze wpisy, strona 17


Toshiba G450 kolejna polska premiera w PLAY...
Autor: orientalny
16 kwietnia 2008, 09:28
15 kwietnia PLAY wprowadza do swojej oferty kolejny multimedialny telefon 3G Toshiba G450 dostępny we wszystkich ofertach PLAY. Dodatkowo operator obniża ceny kilku innych modeli telefonów.

W nowej propozycji sieci dostępny jest nowoczesny model multimedialnego telefonu Toshiba G450 umożliwiający dostęp do Internetu z szybkością HSDPA. Szybka transmisja danych (3,6 Mb/s) pozwala m.in. na łatwy dostęp do połączeń wideo, przesyłanie danych dźwiękowych oraz widomości multimedialnych w dowolnym miejscu. Dodatkowo model ten posiada wbudowany odtwarzacz mp3.

Propozycja dotyczy klientów zawierających umowę abonamentową, jak i kupujących kartę ze starterem oraz korzystających z oferty Mix i Play dla Firm.

Wielofunkcyjny Sony Ericsson W660i dostępny jest już za 1 PLN w abonamencie Play 40, Play Abonament w taryfach 50,70,100,150 przy podpisaniu umowy na 24 miesiące oraz w Play dla Firm w taryfie 50.

Kolejną niespodzianką jest obniżka ceny telefonu Samsung SGH- Z630, który w ofercie Play MIX kosztuje teraz od 49 PLN.

Z propozycji mogą skorzystać klienci zawierający umowę z siecią PLAY w terminie od 14 kwietnia  do wyczerpania zapasów zestawów objętych promocyjnymi warunkami, jednakże nie dłużej  niż do końca bieżącego roku.

 

Szczegóły dotyczące najnowszej propozycji sieci PLAY znajdują się na stronie internetowej http://www.playmobile.pl/

Nowe metody kradzieży danych – raport...
Autor: orientalny
16 kwietnia 2008, 09:28
G DATA Software opublikowała raport „Nowe metody kradzieży danych”, przedstawiający metody i taktyki stosowane w przynoszącej milionowe zyski działalności cyberzłodziei. Według Ralfa Bezmüllera, Dyrektora G DATA Security Labs, przestępcy atakują dziś głównie poprzez pharming i złośliwe oprogramowanie, wykazujące znacznie większą skuteczność niż klasyczny już phishing.

Rynek danych
Dla zorganizowanych grup cyberprzestępców kradzież i odsprzedaż informacji jest najbardziej opłacalnym modelem biznesowym. Działając od lat, nie ograniczają się już tylko do danych z obszaru bankowości internetowej.

„Wielu użytkowników wciąż nie docenia wartości informacji osobistych. Tymczasem nie ma aplikacji, która nie mogłaby zostać użyta niewłaściwie lub zamieniona na pieniądze. Ceny się tu wahają i zależą od jakości danych. Bazy zawierające kilkaset megabajtów nieposortowanych informacji osobistych pojawiają się na czarnym rynku już w cenie 60 euro. Mogą one zawierać dane dostępowe do kont pocztowych, serwisu Paypal czy też bankowości internetowej” – powiedział Ralf Benzmüller, Dyrektor G DATA Security Labs.

Phishing – klasyka i nowe metody
Z czasem można zaobserwować zmiany w metodach wykorzystywanych przez złodziei danych. Klasyczne maile phishingowe, są już niejako dinozaurami tego typu działalności, stanowiącymi tylko jej ułamek. Wciąż jednak pojawiają się, kusząc ofiary do zalogowania się sfałszowanych witrynach.

Skuteczne oprogramowanie ochronne oraz szeroka edukacja na temat phishingu przynoszą dobre efekty, zmuszając przestępców do przyjmowania nowych taktyk. Dzisiaj większość ataków phishingowych wykorzystuje konie trojańskie. Te specjalne programy często są „jednorazowe” – są zaprojektowane do jednokrotnego użycia, po czym ulegają autozniszczeniu po udanej transmisji danych.

Ostrożnie z logowaniem
Inteligentny malware jak warianty Bancos czy Nurech służą do przeprowadzania ataków typu pharming manipulując zawartością witryn i umieszczając w nich własne pola, lub nawet całe strony. Wpisane w nie dane przesyłane są zarówno do przestępców, jak i rzeczywistych serwerów. Tak przeprowadzony atak jest niewidoczny dla ofiar aż do momentu, kiedy spostrzegą brak środków na swoim koncie.

„Poprawne wpisanie adresu strony nie gwarantuje, że znajdziemy się w pożądanym serwisie. Złodzieje przekierowują ofiary do sfałszowanych witryn, włamując się do serwerów DNS, bądź infekują komputery specjalnym oprogramowaniem. Nawet eksperci mają nieraz problemy z rozpoznaniem fałszywych stron, podczas gdy dane w nie wpisywane są automatycznie dostarczane przestępcom” – powiedział Ralf Benzmüller.

Szpiedzy haseł
Codziennie pojawia się również kilka wariantów nowego spyware’u – programów szpiegujących. Do najpopularniejszych należą programy wykradające hasła graczy online oraz użytkowników internetowych kont bankowych. Poniższa tabela ilustruje działalność najliczniejszych z nich: http://media.netpr.pl/PressOffice/getFile.PressRelease.97299.po?oid=61523

Edukacja i ochrona
Wykorzystywanie skutecznych rozwiązań, zawierających moduły antywirusowe, antyphishingowe, antyspamowe oraz firewall powinno być obowiązkowe dla wszystkich użytkowników. Wyniki sondażu G DATA Software, przeprowadzonego w lutym 2008 roku pokazały, iż prawie połowa internautów nie korzysta z zabezpieczeń, stając się tym samym łatwą zdobyczą dla cyberprzestępców. Warto pamiętać, że przestępczość internetowa kwitnie w dużej mierze właśnie dzięki tym, którzy ją lekceważą.

Informacje o firmie G DATA
G DATA Software to międzynarodowy lider rozwiązań do ochrony komputera – antywirusów, programów do szyfrowania i ochrony danych oraz niszczenia danych poufnych. Portfolio produktów firmy G DATA Software obejmuje rozwiązania zabezpieczające dla klientów końcowych, małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw. Rozwiązania G DATA Software są obecne na rynkach USA, Japonii, Niemiec, Anglii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Kanady, Polski, Korei, Holandii, Belgii, Austrii, Szwajcarii, Węgier oraz w Luksemburgu. Międzynarodowa centrala firmy mieści się w Bochum (Niemcy). W Polsce firma ma swoją siedzibę w Szczecinku, z oddziałem handlowym zlokalizowanym w Warszawie.

Jakość
Żaden inny europejski producent programów zabezpieczających nie zdobył w ostatnich 5 latach tak wielu nagród i wyróżnień w testach na arenie międzynarodowej jak i krajowej. G DATA InternetSecurity jest już po raz kolejny zwycięzcą w niezwykle prestiżowych i niezależnych testach Federacji Konsumentów. Firma G DATA Software łączy w swych produktach jakość oraz technologie zabezpieczeń na światowym poziomie. Przykładem jest technologia podwójnego skanowania wykorzystująca dwa niezależne skanery oraz mechanizm natychmiastowej ochrony OutbreakShield.
Jadwiga Czartoryska prezesem Fundacji Grupy...
Autor: orientalny
16 kwietnia 2008, 09:27

Rada Fundacji powołała wczoraj Jadwigę Czartoryską na stanowisko prezesa Fundacji Grupy TP.  Podziękowała jednocześnie dotychczasowej prezes Danucie Kowalskiej, za jej wkład i zaangażowanie w pracę Fundacji, którą kierowała od czerwca 2007 r.

Jadwiga Czartoryska jest absolwentką socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Wydział Nauk Społecznych paryskiej Sorbony. Karierę zawodową rozpoczęła we Francji, gdzie do 1991 roku pracowała w firmach zajmujących się badaniami rynku, głównie dla instytucji finansowych. Po roku 1991, już w Polsce organizowała biuro Francusko - Polskiej Izby Handlowej, a następnie Centrum Inwestycji Francuskich w Polsce.

Współpracowała z Ministerstwem Integracji Europejskiej i Polską Agencją Rozwoju Regionalnego (1992-1996), gdzie była współautorem pierwszych programów rozwoju regionalnego finansowanych przez PHARE (Unię Europejską). W latach 2000-2006 była dyrektorem Instytutu Polskiego w Paryżu, którego rolą jest promocja Polski za granicą poprzez Kulturę. Ostatnio pracowała w Telekomunikacji Polskiej i była odpowiedzialna za działania public affairs.

TP i Orange najbardziej znanymi sponsorami...
Autor: orientalny
15 kwietnia 2008, 15:49

Telekomunikacja Polska i Orange należą do najbardziej rozpoznawalnych sponsorów polskiego sportu - wynika z badań firmy Pentagon Research, przeprowadzonych we współpracy z portalem Wirtualna Polska.

Do najbardziej znanych marek sponsorujących sport należą Puma (34 proc.), Telekomunikacja Polska, główny sponsor polskiej reprezentacji (28 proc.) i Orange, tytularny sponsor ekstraklasy (25 proc.). Zdecydowana większość polskich kibiców, tak spośród badanych kobiet jak i mężczyzn wie, że TP i Orange angażują się we wspieranie piłki nożnej. W przypadku wyboru marek z zamkniętej listy, najczęściej rozpoznawanym sponsorem był Orange (65 proc.), a tuż za nim TP, na którą wskazało 64 proc. badanych.

Badanie na grupie 4370 internautów deklarujących zainteresowanie sportem zostało przeprowadzone w lutym 2008 roku. Jego celem było poznanie opinii kibiców na temat popularności poszczególnych dyscyplin sportowych, najbardziej rozpoznawalnych sponsorów, oceny transmisji sportowych w stacjach telewizyjnych i najpopularniejszych sieci telefonii komórkowej.

Dla 88 proc. respondentów źródłem nowości sportowych jest telewizja. Jednocześnie 59 proc. kibiców zapewnia o własnej aktywności sportowej. Polskich fanów najbardziej pasjonuje piłka nożna - blisko 90% wskazań. W drugiej kolejności zainteresowanie budzą mecze siatkówki, skoki narciarskie i wyścigi Formuły 1.

W ramach badania, kibiców poproszono także o odpowiedź na pytanie dotyczące sieci telefonii komórkowej, z której korzystają. Okazało się, iż wśród kibiców korzystających z telefonów komórkowych w ramach abonamentu najwięcej użytkowników - 28 proc. ma sieć Orange.

PLAY sponsorem czwartej edycji Polskiego...
Autor: orientalny
14 kwietnia 2008, 15:54

Play multimedialny operator telefonii komórkowej po raz drugi jest głównym sponsorem czwartej edycji Polskiego Festiwalu Reklamy KTR i piątej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR. Festiwal rozpoczyna się 14 kwietnia i zakończy 21 kwietnia wielką galą w Teatrze Roma w Warszawie.

Festiwal i Konkurs KTR organizowane jest przez środowisko agencji komunikacji marketingowej i przedstawicieli środowiska skupionego wokół Klubu Twórców Reklamy. Zarówno konkurs oraz wszystkie imprezy towarzyszące takie jak warsztaty, prezentacja filmów reklamowych, wystawy malarstwa i fotografii mają ma na celu podnoszenie poziomu sztuki reklamowej w Polsce oraz inspirowanie młodych twórców do kreatywnego tworzenia.

W tym roku Play stworzył własną podkategorię - konkurs na reklamowy MMS. Dodatkowo wspiera konkurs young creative, którego laureaci pojadą na festiwal young creative Cannes lions.

W ramach współpracy z SAR Play sponsoruje również konkurs najbardziej efektywnych reklam EFFIE.

Jurorami w konkursie są, podobnie jak w konkursach reklamowych na świecie, najlepsi krajowi twórcy reklam wybrani przez środowisko.

Gala KTR 2008 odbędzie się 21 kwietnia w Teatrze Roma w Warszawie i będzie podsumowaniem Festiwalu. Podczas uroczystości zostaną ogłoszeni zwycięży i wręczone nagrody  w poszczególnych kategoriach.