Najnowsze wpisy, strona 14


Pracy szukajcie w internecie – w styczniu...
Autor: orientalny
22 kwietnia 2008, 14:08
Średnio co 20 sekund pojawia się w polskim internecie ogłoszenie rekrutacyjne. Łącznie w 2007 roku pracodawcy umieścili w sieci ponad 1,5 miliona ofert pracy. Przez internet rekrutowało ponad 47 tys. firm i innych organizacji. Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce to przedstawiciel handlowy. To dane, które znalazły się w raporcie „Rekrutacja w polskim internecie w 2007 roku” przygotowanym przez serwis rekrutacyjny GazetaPraca.pl.

Pracy szukaj jesienią i zimą
W 2007 roku najszybciej można było znaleźć nową pracę w styczniu, we wrześniu i w październiku. Wtedy ukazywało się najwięcej ogłoszeń o pracę – ponad 130 tys. każdego z ww. miesięcy. Wtedy też rekrutowało najwięcej pracodawców – ponad 11 tys. w styczniu i ponad 12 tys. we wrześniu i w październiku. – Postanowienia noworoczne kandydatów i nowe budżety pracodawców to motory napędowe styczniowego boom’u rekrutacyjnego. Z kolei po wakacjach wracamy do pracy z nowymi przemyśleniami i również zaczynamy myśleć o zmianach. Pracodawcy doskonale to wyczuwają – tłumaczy sezonowość rynku rekrutacyjnego dr Dorota Bachman, ekspert ds. pracy i kariery, dyrektor serwisu GazetaPraca.pl.
Najmniej ofert pracy pojawiło się w sieci w listopadzie i w lipcu, a najmniej pracodawców rekrutowało w kwietniu 2007.

Wojna o talenty?

63% ofert rekrutacyjnych opublikowanych w polskim internecie w 2007 roku skierowanych było do specjalistów bez wyższego wykształcenia i pracowników fizycznych. Tylko w co 4 ogłoszeniu pracodawca zgłaszał potrzebę zatrudnienia specjalisty z wyższym wykształceniem. 11% ofert kierowano do niższej kadry kierowniczej, a tylko 2% do menadżerów wyższego szczebla. – Te wyniki pokazują, prawdziwe problemy zdecydowanej większości firm w Polsce. Brakuje już nie tylko tzw. talentów – czyli świetnie wykształconych pracowników znających języki. Coraz większe problemy widać w znalezieniu rąk do ciężkiej pracy – komentuje Dorota Bachman.

Przedstawiciela zatrudnią od zaraz
Zdecydowanie najbardziej rozchwytywani na rynku pracy są przedstawiciele handlowi oraz sprzedawcy i ekspedienci. Pracodawcy mają dla nich łącznie prawie 280 tys. ofert – czyli prawie 19% wszystkich ogłoszeń, które ukazały się w sieci. Wśród zawodów specjalistycznych, wymagających wysokich kwalifikacji, przodują księgowi i programiści.

Bezrobotni mało mobilni
Ponad 50% wszystkich ogłoszeń rekrutacyjnych pochodziło z 4 województw: mazowieckiego, śląskiego,  dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pracodawcy z województwa mazowieckiego opublikowali w ciągu minionego roku więcej ofert pracy niż łącznie pracodawcy z 10 województw: łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego, podkarpackiego, lubelskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, opolskiego i podlaskiego.
- Słaby dostęp do informacji o rynku pracy i bardzo niska mobilność to jedne z powodów problemów polskiego rynku pracy zdefiniowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Moim zdaniem to, oprócz szarej strefy, zdecydowanie najważniejsze przyczyny wciąż wysokiego bezrobocia – mówi dr Bachman.

Więcej informacji o raporcie „Rekrutacja w polskim internecie w 2007 roku” znajduje się na GazetaPraca.pl.
Grupa TP uruchomiła Wirtualne Muzeum Powstania...
Autor: orientalny
22 kwietnia 2008, 13:56

Internauci mogą od dziś, pod adresem www.1944.wp.pl, odwiedzać pierwsze polskie wirtualne i interaktywne muzeum. To jedno z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań na świecie. Realizacja pomysłu była możliwa dzięki wsparciu Grupy TP.

Koncepcja wirtualnego muzeum powstała w Fundacji Grupy TP, a multimedialną platformę zaprojektowała i wykonała Wirtualna Polska.

„Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego, to pierwszy tego typu projekt w Polsce, który zaprasza do interaktywnego spaceru po salach wystawienniczych. Dzięki temu goście, którzy nie mają możliwości osobistych odwiedzin mogą zapoznać się z atmosferą Muzeum Powstania Warszawskiego" - powiedział Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego to o wiele więcej niż jedynie zbiór eksponatów muzeum przeniesiony do Internetu. Dzięki technologii 3D, w której zbudowana jest wirtualna platforma, użytkownicy mogą „dotknąć" historii i bezpośrednio doświadczyć tamtych dni.

- To wspaniałe, że nowoczesne technologie zostały wykorzystane do tego, by na nowo odżyły wielkie momenty naszej historii i towarzyszące im emocje. Wierzę, że dzięki tej wirtualnej podróży do historii pamięć o powstańcach przetrwa zwłaszcza w sercach młodych ludzi - powiedział Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej. - Jestem dumny, że Grupa TP mogła po raz kolejny pomóc zachować część naszego dziedzictwa dla następnych pokoleń.

Wirtualne muzeum oglądamy okiem interaktywnej kamery, poruszającej się według określonych ścieżek. Połączenie technologii flash, dźwięku i wideo to nie tylko wspaniałe widowisko - użytkownikom zapewniono wysoki poziom interakcji, pozwalając na sterowanie ruchem kamery czy wchodzenie do wybranych pomieszczeń. Każde z nich ma swoją historię i niepowtarzalną atmosferę. Eksponaty są przedstawione w postaci trójwymiarowej
i z fotorealistyczną dokładnością - każdy z nich można dokładnie obejrzeć ze wszystkich stron, a przy wybranych zapoznać się z jego historią i wspomnieniami Powstańców.

Tę pasjonującą i silnie nasyconą emocjami historię uzupełniają dziesiątki multimediów i niestandardowych rozwiązań interaktywnych,  składających się na fascynującą całość.

Odwołana gala na zakończenie sezonu Orange...
Autor: orientalny
22 kwietnia 2008, 13:55

PTK Centertel, sponsor tytularny Orange Ekstraklasy, zrezygnował z organizacji uroczystej gali na zakończenie sezonu 2007/2008.

Powodem odwołania uroczystości z okazji zakończenia rozgrywek ligowych jest afera korupcyjna w polskim futbolu. Przetaczająca się w ostatnich miesiącach fala aresztowań - w tym najważniejszych działaczy, trenerów, członków PZPN - pokazała prawdziwy wymiar patologii w polskiej piłce.

- W takich okolicznościach, mimo wielkiego szacunku do wyników osiągniętych przez najlepszych zawodników Orange Ekstraklasy, trudno jest nam celebrować zakończenie rozgrywek. Do czasu wyjaśnienia wszystkich nieprawidłowości, jesteśmy zmuszeni zawiesić organizację tego typu imprez. Decyzja o rezygnacji z organizacji gali nie oznacza, że Orange wycofa się z ufundowania nagród dla tegorocznych medalistów. Na nagrody dla trzech pierwszych drużyn Orange Ekstraklasy przekażemy 2 mln złotych - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu PTK Centertel.

W tej sytuacji jedynym wydarzeniem podsumowującym rozgrywki sezonu 2007/2008 będzie ceremonia stadionowa, podczas której zostanie wręczony puchar dla drużyny Mistrza Polski Orange Ekstraklasy.

Rok temu na uroczystej gali PTK Centertel uhonorował i nagrodził trzy najlepsze drużyny Orange Ekstraklasy. Mistrz Polski Zagłębie Lubin otrzymał 1,2 mln zł, Wicemistrz Polski GKS Bełchatów 600 tys. zł, a trzecia Legia Warszawa 200 tys. zł. Po raz pierwszy wręczona została też nagroda - „Złoty But" dla najlepszego strzelca Orange Ekstraklasy. Statuetkę w kształcie buta otrzymał Piotr Reiss, zawodnik Lecha Poznań, który zdobył 15 bramek. Orange nie zapomniało także o kibicach, dla których w ramach programu, Orange Fair Play przekazane zostały nagrody pieniężne za najlepsze oprawy na stadionach.

PTK Centertel, operator sieci Orange jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej od początku sezonu 2004/2005. Umowa sponsoringowa została zawarta 1 lutego 2005 roku i obecnie jest realizowana przez spółkę Ekstraklasa S.A. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 35,6 mln złotych.

Idea Award dla PLAY
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 20:48

Reklama PLAY została laureatem XVII edycji konkursu reklamy Idea Awards 2007 w kategorii usługi/outdoor.

 

Nagrodzona została jedna z pierwszych reklam PLAY przedstawiająca hamburgera z charakterystycznym playowym blobem w środku, po który sięgają wyciągnięte ręce.

Konkurs organizuje ABK Grupa, Agencja Komunikacji Marketingowej. Idea Awards istnieje od 1991 roku, początkowo pod nazwą Clio Poland, później Dea Awards, a od 1996 roku nosi nazwę obecną: Idea Awards. Konkursowi przyświeca idea podniesienia standardów reklam na polskim rynku, poprzez nagrodzenie najlepszych z nich. Konkurs odbywa się on-line, dzięki czemu każdy może oddać swój głos na ulubioną reklamę na stronie http://www.ideaawards.pl/  

Uroczyste rozdanie nagród odbyło się 21 kwietnia /poniedziałek/ 2008 r. podczas uroczystej gali w Casinos Poland Hotelu Hyatt.

Atak phishingowy na użytkowników nasza-klasa.pl...
Autor: orientalny
21 kwietnia 2008, 15:45

Użytkownicy serwisu społecznościowego nasza-klasa.pl zostali zaatakowani przez przestępców internetowych. Od kilku dni do skrzynek e-mail internautów (także nie korzystających z serwisu) trafiają wiadomości od rzekomych członków społeczności, zachęcające do kliknięcia w link, który odsyła do specjalnie przygotowanej przez przestępców strony WWW.

Po wejściu na stronę użytkownik proszony jest o zainstalowanie programu wymaganego do właściwego wyświetlenia strony. Program ten jest de facto niebezpiecznym trojanem, umożliwiającym przestępcy przejęcie kontroli nad komputerem oraz kradzież prywatnych danych. Firma G DATA przypuszcza, że kampania ma na celu pozyskanie nowych komputerów zombie, które w kolejnym etapie ataku posłużą do rozsyłania milionów spamowych listów. O tym, że jest to obecnie jeden z najbardziej intratnych biznesów w sieci dowiedzieć się można z najnowszego raportu G DATA dostępnego tutaj.

„Od kilku miesięcy obserwujemy znaczne nasilenie ataków na użytkowników polskich serwisów. To nowość w naszym Internecie – do niedawna większość ataków dotyczyła stron z zagranicy” - wyjaśnia Piotr Klockiewicz, relations manager z G DATA Software.- „ Wnioski są dość oczywiste: po pierwsze cyberprzestępcy dostrzegli w Polsce znaczny potencjał i są gotowi zainwestować w przygotowanie ataku. Po drugie nowe społeczności – takie jak nasza-klasa.pl - przyciągają wielu nowych, niedoświadczonych użytkowników sieci. Przestępcy z tego korzystają.

Przypomnijmy, że pod koniec roku cyberprzestępcy w bardzo podobny sposób próbowali zaatakować użytkowników serwisów fotka.pl oraz kartki.onet.pl